duminică, 10 august 2014

Belle

Eu sunt cinefil si iubesc teatrul! Am de ani buni home cinema si cred ca am vazut sute de filme. Am vazut multe filme bune, dar si multe proaste. Oricat de prost ar fi un film, tot invat ceva din el.
Aseara am vazut un film despre care am simtit sa scriu. De mult nu am mai vazut un film atat de bun, de captivant si emotionant. Dupa cum stim cu totii, percepem un film, cum percepem si viata reala, prin filtrul mintii noastre. Daca atunci cand suntem mai tineri poate nu intelegem prea multe din ce traiesc personajele, cand vizionam acelasi film peste ani, il percepem diferit. Depinzand de starea noastra, putem percepe diferit un film si daca il vedem in aceeasi de doua ori in aceasi zi.
Asa ca eu va voi impartasi cum am perceput eu filmul si de ce mi s-a parut un film de exceptie. Altora cu siguranta vor spune ca este o porcarie.





Belle, este un film engelezesc din 2013 (dar am vazut ca in unele tari a fost release in primavara lui 2014), cu actiunea in secolul al XVIII-lea intr-o colonie englezeasca si la Londra, in regia lui Amma Asante, scris de Misan Sagay si produs de Damian Jones. Distributie: Gugu Mbatha-RawTom WilkinsonMiranda RichardsonPenelope WiltonSam ReidMatthew GoodeEmily WatsonSarah GadonTom Felton si James Norton.

Filmul este inspirat din evenimente reale!

Filmul trateaza mai multe aspecte ale acelor vremuri, unele dintre ele din fericire, ne mai aplicandu-se si astazi. Sclavia era o afacere foarte profitabila pentru mai marii englezi. Scalvii erau priviti ca o marfa. Casatoriile erau aranjate in functie de rang si avere (ce trist), ne fiind important ca iti traiesti toata viata cu acea persoana cu care te-ai casatorit dupa trei intalniri, ci ea sa-ti asigure toata viata traiul in bunastare. Fetele fara zestre nu prezentau prea mare interes si aveau toate sansele sa ramana fete mari. In concluzie lumea buna nu era prea sincera.
Filmul trateaza si chestiuni amintite si in ultimele doua postari (Sinceritate si Bunatatea). Cum sinceritatea atrage asupra sa bunatate si cum acestea fac minuni si o lume mai buna.
Ce este un om fara demnitate?
Cum oamenii care isi aleg drumul in viata doar dupa aspecte financiare si de statut social, ajung sa le aiba. Insa cum totul are un pret si cum nimic nu este pefect, nu poti castiga fara sa pierzi pe alt plan (dar intr-o postare ulterioara parerea mea despre viata).

Saracii vremii, dupa parerea mea, erau mult mai fericiti. Ei nu trebuiau sa pastreze eticheta si sa aleaga o viata superficiala.

Nu va spun prea multe pentru ca va recomand sa-l vedeti.
Mi-as dori sa aflu si parerea voastra despre film si despre vremurile din secolul al XVIII-lea.
Am atasat mai jos trailer-ul filmului.

Vizionare placuta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cate sedinte sunt necesare pentru a indeparta un tatuaj?

CATE SEDINTE SUNT NECESARE PENTRU A INDEPARTA UN TATUAJ? Publicat de 23 iunie 2020 de  catalinmovileanu Salutare, Dupa pret, prima intrebare...