luni, 25 august 2014

Socializarea

De ceva timp ma tot confrunt cu o problema. Se intampla sa interactionez cu cineva de care imi place si imi doresc s-o cunosc mai bine, insa (enervant de des) ma lovesc de un zid.
Acest zid este chatul. Mie imi place sa cunosc personal oamenii sau, in cel mai rau caz, sa stau la taclale cu ei la telefon. Insa (enervant de des) ma lovesc de afirmatia: "putem sa vorbim si aici". "Aici" insemnand  chatul.  Chatul este atat de enervant. E ok la inceput pentru ca prijeluieste comunicarea si te poate ajuta sa folosesti un alt canal de comunicare. Dar dupa aceea este atat de enervat. Dureaza atat de mult pana scrii (desi scriu fara sa ma uit la taste)si sunt satul de tastat. Dureaza atat de mult pana primesti un raspuns. Este neinsufletit si atat de interpretabil. Tu vrei sa transmiti ceva, iar celalat  nu intelege ce vrei sa ii transmiti, ori mai rau, intelege gresit. 
Chatul este atat de obositor incat la un moment dat ii distanteaza pe cei de il folosesc. Dupa ceva vreme de socializat, mai apar si certuri inutile. 

Inteleg ca cei de il prefera sunt cei care se simt securizati, poate care au fost terorizati de anumite persoane si acum nu mai vor sa traieasca acele experiente neplacute sau poate din comoditate. Insa totodata se limiteaza pe ei si poate pierd ocazia sa cunoasca pe cineva cu adevarat special sau pur si simplu sa se bucure de viata la propriu.

Am realizat ca atunci cand vizitez un loc sau vizionez o piesa si incep sa imortalizez momentul, eu nu mai sunt prezent. Imi focalizez atentia pe inregistrare sau fotografiat si pierd clipa de a ma bucura de experienta in sine. Urmand ca acele inregistrari sa le postez sau sa devina inutile in timp. Dar am pierdut "energia" locului si a experientei in sine.

Iar cei ca mine care nu suporta chatul, s-au conformat vremurilor si incearca inutil sa se adapteze. 
Chatul nu este sanatos pentru relatii!
Am trait si in vremuri in care chatul nu luase atata amploare si stiu ce inseamna sa comunici intr-un mod sanatos (plin de emotie si cu contact vizual), generatiile dupa mine, nu stiu. Uite asa generatie dupa generatie vor prelua modelul pana cand acesta devine normal (cum s-a intamplat si cu sarbatorile americane). Intalniti-va, schimbati numere de telefon (acum telefonia mobila prijeluieste din plin vorbitul la telefon) si schimbati opinii despre orice!
V-am adaugat un filmulet care argumenteaza ceea ce simt eu:




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cate sedinte sunt necesare pentru a indeparta un tatuaj?

CATE SEDINTE SUNT NECESARE PENTRU A INDEPARTA UN TATUAJ? Publicat de 23 iunie 2020 de  catalinmovileanu Salutare, Dupa pret, prima intrebare...