marți, 27 mai 2014

Femeia are intotdeauna dreptate

Parca cu cat este un oras mai mare, cu atat sunt mai singuri oamenii. Unii psihologi spun ca oamenii sunt singuri prin definitie. Singuratatea fiind si una dintre cele mai mari poveri ale fiintelor de pe tera.
Da, ati citit bine, femeia are in mare parte dreptate din punct de vedere juridic. Oare de ce SUA este pe primul loc in lume in ceea ce priveste rata divortului?

Daca iesi cu o americanca si platiti nemteste, nu mai iese cu tine.
Pe strazile New York-ului este plin de femei frumoase. Este usor de observat, ca in orasul cosmopolit sunt mai multe femei slabe decat cele plinute. Cu cat o femeie este nascuta mai devreme, cu atat are mai multa grija de ea. Pustoaicele sunt ca scoase din cutie doar la evenimente speciale. Sunt grele sanse sa ghicesti varsta celei pe care o privesti de la spate. Daca ai in minte o anumita tipologie, culoare, nationalitate, atitudine o observi ziua pe strada.
Oricat de mare ar fi sufletul femei pe care o ai alaturi si oricat de frumoasa ar fi, se simt diferentele de limba, traditii, valori etc. Deci, ca in timp sa nu simti ca ceva lipseste, ar fi ok sa ai o jumatate romaneasca. Insa aici este mai complicat, cum este in general in a-ti gasi sufletul pereche.

In cele sase luni de trai la New York, nu am iesit cu nici o romanca ...desi am "interactionat" cu cateva.

Intr-o zi in Long Island, la un job, am intalnit un tanar simpatic. Am lucrat zilnic cam doua saptamani acolo, deci am socializam, am schimbat opinii si experiente de viata. Se simtea in aer tristetea lui. Trece printr-un divort. Fetita lui, in acel moment avea aproape trei ani. El era tamplar/dulgher si mi-a povestit cum stau lucrurile in cazul casniciilor intre americani si pe taramul american. El se lupta sa obtina custodia fetitei, la doar douazeci si treci de ani. Avea cam acelasi salariu ca mine si era singurul din familie care avea un job. Sotia lui cica consuma narcotice si, si asa erau grele sansele sa obtina custodia. Ea oricum ii lua tot si obligatoriu trebuia sa plateasca un procent destul de mare din salariu ca pensie alimentara, fetitei.

Dupa aceea am intalnit tot in Long Island (in urmatoarea postare va voi povesti despre Long Island, NY), un electrician (cineva devine electrician dupa ce obtine un atestat, dureaza cam sapte ani sa-l iei) care divortase cu cinci ani in urma. Nici dupa cinci ani nu isi revenise psihic si financiar. Nu dadeau prea multe detalii, si isi spuneau in gluma durerea, insa am dedus.
Am dedus ca ideea de familie nu era aceasi cu a noastra. La munca aveam colegi casatoriti care aveau iubite de varsta fiicelor lor. Am intalnit oameni care stateau intr-o casnicie de dragul ipoteci, insa fiecare era cu viata lui. Multe femei care isi cresteau copii singure. Femei care mostenisera averi dupa divortul cu barbati potenti financiar (cred ca sunt femei care au ca acest scop) si care acum isi faceau viata cu iubiti mai tineri.

Am fost abordat de cateva ori de dame (ce-i drept mai in varsta decat mine) pentru ca eu nu imi permiteam sa o fac. Daca i se parea nepotrivita abordarea ta si te reclama unui politist, exista posibilitate sa fii acuzat de hartuire, pur si simplu. Daca o femeie suna la 911 si spune ca cineva o deranjeaza, politistul are autoritatea sa ii interzica apropierea pe o anumita raza de acea femeie. Daca el incalca aceasta somatie, este arestat. Este valabil si daca este sotul ei (femeia are dreptul sa intretina relatii sexuale doar cand vrea ea, chiar si in cazul unei casnicii).
 Asteptam trenul local 7, mergeam la plaja in Coney Island, cand ma abordeaza o tipa spunandu-mi ce draguti sunt pantalonii mei scurti. Eu mi-am cerut scuze ca merg in ei, dar ca ma indrept spre plaja si imi este mai comod. A fost ultima oara cand am mers pana la plaja in ei; desi aratau ca orice alti pantaloni scurti.

Am inteles ca daca faci sex neprotejat in SUA, ai toate sansele sa te imbolnavesti de ceva. Si in acest sens este cam diferita America de Romania.

Dupa atentatele din septembrie 2001, cam singura modalitate sau cea mai stabila sa obtii sedere permanenta pe teritoriul statelor unite, este casatoria (asta daca nu cumva esti vreun geniu sau vreun miliardar). De aici plecand si uneori succesul posesorilor de acte americane, in viata personala. Capitalismul face ca multi americani sa nascoceasca cate ceva pentru a face un ban; asa a aparut si fenomenul sa platesti pe cineva pentru a se casatori cu tine pentru acte. Odata cu asta, a aparut si un departament specializat in a depista aceastor fraude. Ce am mai constatat este ca au de suferit doar non-americani, in cazul depistarii infractiunii. In New York, o astefel de "casnicie" costa cam 15.000-20.000$ cu posibilitate de plata in rate. Depinzand de ce statut are cel cu care te casatoresti, dureaza cativa ani sa primesti un Green Card permanent. In cazul in care esti barbat si te casatoresti din "dragoste" cu o americanca, nu stiu daca vei avea viata usoara prin prisma acelor acte. Se deduce de ce femeile romance primesc mai greu viza SUA.
Americancele mi se par dificile, trec usor de la o stare la alta, se plictisesc repede si vor sa auda doar ce le face placere.
O cina in doi in Manhattan, intr-un restaurant dragut,  cu tot cu bacsis, te duce cam la 200 $ (depinde si de ce beti).

Deci cam greu, pentru un imigrant, cu dragostea sincera pe taram american!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cate sedinte sunt necesare pentru a indeparta un tatuaj?

CATE SEDINTE SUNT NECESARE PENTRU A INDEPARTA UN TATUAJ? Publicat de 23 iunie 2020 de  catalinmovileanu Salutare, Dupa pret, prima intrebare...